Klasy 2 :)

25.06.2020

18.05.2020r.-22.05.2020r.

Żyj zdrowo i kolorowo !

Kochani dzisiaj chciałabym przypomnieć Wam kilka zasad o zdrowym stylu życia. Mam nadzieję, że dbacie o siebie zwłaszcza w okresie pandemii.  

Piramida Żywienia Dzieci i Młodzieży to graficzny opis różnych grup produktów spożywczych, niezbędnych w codziennej diecie, przedstawiony w odpowiednich proporcjach. Im wyższe piętro piramidy, tym mniejsza ilość i częstość spożywanych produktów z danej grupy żywności. Jak zauważyliście, nie bez powodu u podstawy piramidy znajduje się aktywność fizyczna – rozumiana nie tylko jako typowy sport, ale także: chodzenie po schodach, spacer, nordic walking itp. Codziennie na aktywność fizyczną powinniśmy poświęcać przynajmniej 30-45 minut.    Główne 10 zaleceń: o  Jedz regularnie 5 posiłków i pamiętaj o częstym piciu wody oraz myj zęby po jedzeniu! o  Jedz różnorodne warzywa i owoce jak najczęściej i w jak największej ilości! o  Jedz produkty zbożowe, zwłaszcza pełnoziarniste! 

 Pij co najmniej 3-4 szklanki mleka dziennie (możesz zastąpić je jogurtem naturalnym, kefirem i częściowo serem)!  Jedz chude mięso, ryby, jaja, nasiona roślin strączkowych oraz wybieraj tłuszcze roślinne zamiast zwierzęcych! o  Nie spożywaj słodkich napojów oraz słodyczy, zastępuj je owocami i orzechami! o  Nie dosalaj potraw, nie jedz słonych przekąsek i produktów typu fast food! o  Bądź aktywny fizycznie co najmniej godzinę dziennie, ograniczaj oglądanie telewizji, korzystanie z komputera i innych urządzeń elektronicznych! o  Wysypiaj się, aby Twój mózg mógł odpocząć! o  Sprawdzaj regularnie wysokość i masę ciała! Nawiązując do tematu chciałabym Wam zaproponować pokolorowanie wybranych przez siebie owoców i warzyw. Pokolorujcie te, które najbardziej lubicie.

Kolorowanki – warzywa to ogromna porcja witamin i wyśmienitej zabawy. Pokolorujcie obrazki, na których znajdziecie mnóstwo warzyw, a zobaczycie, jak ciekawie połączyć rozrywkę z nauką i wprowadzaniem zdrowych nawyków żywieniowych od najmłodszych lat.  

Wkleję link do kolorowanek, możecie sobie wybrać ulubione warzywo lub owoc. 

EDUKACYJNE FILMY PROZDROWOTNE:

https://www.youtube.com/watch?v=ltr6xhuHvO4
https://www.youtube.com/watch?v=ZzYZFbO0CAY

Ruch to zdrowie :

 W zdrowym ciele, zdrowy duch, każdy Świetlik lubi ruch. Kochani, teraz czas na trochę aktywności ruchowej. Zapraszamy na „Jarzynową gimnastykę” 

 Posłuchajcie piosenki pt. ,, Zdrowia smaki” 

Łamigłówki i zagadki dla naszej  gromadki :

1. Ja jestem Twój przyjaciel,

Ja ci wypocząć daję.

Przychodzę wraz ze zmierzchem,

Znikam gdy słońce wstaje.

2. Potrzebne jest codziennie,

Gdy przyjdzie zima.

Latem natomiast nas można

W szafach przetrzymywać.

3. My wzmacniamy Twoje siły,

Zdrowie ochraniamy.

My w owocach i jarzynach

Najchętniej mieszkamy.

4. Kiedy kaszlesz,

kichasz w głos – W co należy schować nos?

5. Do suchej nitki moknie nieraz,

Gdy po kąpieli ciało wycierasz.

6. Chociaż mam zęby,

To nic nie jadam,

Tylko splątane

Włosy układam.

7. Kolorowa rączka,

Czuprynka „na jeża”

Kiedy z niej korzystam,

To zęby wyszczerzam.

Quiz o zdrowiu:

Pamiętacie wiersz J. Goczałowej  pt. „Tak czy nie ?”

 Kiedy ktoś ma brudne ręce

  i rękami tymi je, 

 czy powiecie że to zdrowo 

 bo ja NIE. 

Kiedy ktoś nie myje zębów szczotki, 

pasty ani tknie. 

Potem biega do dentysty, 

czy wam go żal bo mnie NIE. 

 Gdy ktoś przed grzebieniem zmyka,

 płacze, że mu włosy rwie,

 czy go za to pochwalicie  bo ja NIE . 

 Komu woda, mydło,

szczotka  niepotrzebne i nie w smak,

 czy nazwiecie go brudasem bo ja TAK.                 

A teraz Wy odpowiedzcie na pytania TAK czy NIE :

– codziennie myjemy całe ciało 

– zęby myjemy po każdym posiłku

 – przyjemnie jest siedzieć w miejscach brudnych i zakurzonych 

– zawsze myjemy ręce po wyjściu z toalety

 – nie myjemy rąk przed jedzeniem

 – codziennie zmieniamy bieliznę

 – latem ubieramy się bardzo ciepło 

– zawsze dbamy o czystość w toalecie 

– można siedzieć bardzo długo przed telewizorem lub komputerem 

– żeby być zdrowym trzeba jeść dużo owoców i warzyw 

– jemy słodyczy tyle ile chcemy

 – zawsze myjemy owoce i warzywa przed jedzeniem

 – przy jedzeniu rozmawiamy z pełną buzią – bakterie i wirusy są przyczyną wielu              

   chorób 

– gdy ktoś odpoczywa możemy zachowywać się bardzo głośno 

– zabawy na świeżym powietrzu pomagają być zdrowym

Dokończcie rymowanki :

–  Wszyscy mamy słodkie minki, bo zjadamy……………………………………………………….

–  Masz gorączkę? Na co czekasz? Pora by Cię zbadał………………………………………..

–  Witaminki, witaminki dla chłopczyka i ………………………………………………………………

–  Jedz owoce i jarzyny w nich mieszkają ……………………………………………………………

–   Przez cały rok pij marchewkowy …………………………………………………………………….

–   Mydło wszystko umyje, nawet uszy i………………………………………………………………..

–   My lubimy czyści być, więc się trzeba często……………………………………………………

–  Skakać, biegać, tańczyć wkoło razem będzie nam …………………………………………….

– Cały dzień cukierki ssałam, a o paście ………………………………………………………………

 Życzymy Wam dobrej zabawy podczas rozwiązywania zadań     

 14.05.2020r.-15.05.2020r.

Witajcie Kochani!

Gry  i zabawy ruchowe podnoszą sprawność fizyczną dzieci. Zachęcam do skorzystania z przygotowanych   propozycji zajęć świetlicowych.

Zapraszam do zabawy ruchowej pt. “Wykonaj ćwiczenie – KOŁO  FORTUNY”.

interactive-content-cwiczenia-ruchowe-kolo-fortuny

   Trochę ruchu przy muzycehttps://www.youtube.com/watch?v=UaVxb8JQowI

   Ruszaj się według własnego układuhttps://kubus.pl/gry-i-zabawy/ruszaj-sie/

 Rozgrzewka przy muzyce:  https://www.youtube.com/watch?v=ju8W_SX_wy4

   Nrozgrzewkę – ćwiczenia, które pomagają „rosnąć”

       Aerobik : 

     Zabawa na spostrzegawczość i pamięć wzrokowo – ruchową: 

Kleurenpalet

Hier wordt van alles geactiveerd; geheugen, coördinatie, middenlijn cross, spiegelen, creatief denken, richting, plezier, verwarring en vooral worden verbindingen gelegd in de hersenen. Makkelijk te maken en succes verzekerd. Geschikt voor alle leeftijden.

Opublikowany przez Learning through movement Środa, 19 lutego 2020

Zumba to trening mający na celu zapewnienie Wam maksimum zabawy oraz fitnessu w tym samym czasie!!!
Może uda Wam się namówić innych domowników do zabawy z Wami? Miłej zabawy!!! 

   TRENING FITNESS DLA DZIECI

 Proponowane gry i zabawy

Gry i zabawy stolikowe

Propozycje gier i zabaw dla uczniów, którzy pozostają w domach.

Zagrajmy w familijną grę! W ,,Chińczyka”

Nudzisz się w domu? To świetna propozycja dla Ciebie i Twojej rodziny.

Gra „Chińczyk” jest łatwa i emocjonująca. Jeśli nie wierzysz, musisz spróbować !

Pamiętaj planszę możesz wydrukować z Internetu. Jeśli masz tylko czarno- biały tusz, możesz pokolorować kredkami lub farbami. A pionki zawsze można zastąpić małymi zabaweczkami, guzikami, zatyczkami od pisaków lub innymi małymi przedmiotami. Myślę, że kostka się w każdym domu znajdzie. Zawsze możesz wykorzystać kostkę z innej gry planszowej. Zasady gry są poniżej.

Dobrej zabawy !

Zasady gry w Chńczyka

Zagraj w UNO !

Ostatnimi czasy rekordy popularności bije gra w karty ( UNO ). Jeśli nie masz aktualnie tych kart zawsze możesz pociąć jakiś karton na jednakowe kawałki i narysować poszczególne elementy. Można również wydrukować z internetu i podkleić grubszy papier. Szczegółowe zasady znajdziesz poniżej.

Zatem do dzieła moi drodzy!

Zasady gry w UNO

Warcaby,  możesz zagrać bez wychodzenia z domu!

Gra  w warcaby jest łatwa, powszechnie znana, rozwija myślenie strategiczne i spostrzegawczość. Do tego jest ciekawą rozrywką  i świetnym sposobem na domową nudę.

Jest prosta do wykonania samodzielnie ( jeśli nie posiadasz takiej w domu ). Potrzebujesz planszy, którą możesz wydrukować z Internetu ewentualnie narysować własnoręcznie wzorując się na grafikach dostępnych w Internecie. Aby zagrać potrzebne Ci są pionki, które spokojnie możesz zastąpić guzikami lub korkami od plastikowych butelek. Muszą być tylko w dwóch kolorach.

Jasne, podstawowe zasady gry znajdziesz poniżej, Zagraj ze swoim domownikiem!

Zasady gry w warcaby

Klasyczna zabawa w zimno – ciepło

Świetnym pomysłem na zabawę w warunkach domowych lub ogrodowych jest znane i lubiane, szczególnie przez najmłodszych, zimno – ciepło.

Dlaczego akurat ta zabawa? Po pierwsze: w domu i w ogrodzie jest mnóstwo zakamarków, w których można chować różne przedmioty. Po drugie: zasady są łatwe i zrozumiałe, nawet dla małych dzieci Pociechy szybko się uczą, że cieplej oznacza bliżej miejsca , w którym znajduje się pożądana rzecz. Po trzecie: wszyscy domownicy mogą brać w niej udział od najmłodszych do najstarszych..

Kilka porad praktycznych – czym młodsze dzieci biorą udział w zabawie tym przedmiot, który jest chowany musi być większy. Unikajmy miejsc niebezpiecznych ( są takie w domu ) tam lepiej, żeby zawsze było ,,zimno”.
Jest to zabawa, która może wywołać u grających salwy śmiechu. Dlatego polecamy ją w momencie, gdy jest smutno, ponuro i nikomu nic się nie chce. „Ciepło – zimno” na pewno podniesie nam poziom adrenaliny we krwi!

Komplementy 

Po tylu dniach spędzonych w domu może brakować pomysłów do zabawy i dobrego samopoczucia…

Dzisiaj proponujemy łatwą zabawę w komplementy, najlepiej dla całej rodziny.

Przebieg zabawy : prowadzący ( to wcale nie musi być mama ) puszcza rytmiczną, lubianą przez rodzinę muzykę. Wszyscy uczestnicy zabawy poruszają się w takt melodii i poruszają się po  wyznaczonym terenie ( np. pokoju lub ogrodzie ). W pewnym momencie muzyka przestaje grać i zadaniem uczestników jest powiedzieć jak najwięcej komplementów osobie, która najbliżej stoi. Potem ponownie tańczymy bądź poruszamy się rytmicznie. Po kilku rundach zmieniamy prowadzącego tak, żeby absolutnie wszyscy mogli usłyszeć coś miłego.

I tak chodzimy, mówiąc sobie miłe słowa, aż wszyscy się rozchmurzą . A może śmiać się będą do rozpuku….

                                                                                                                Miłej zabawy !

11.05.2020r.-13.05.2020r.

Witajcie Kochani! Zapraszam was na zajęcia świetlicowe związane  z tematyką pt:

„Rebusy, łamigłówki i krzyżówki dla ćwiczenia mądrej główki”:)

Nie ulega wątpliwości, że krzyżówki mają wiele zalet: rozwijają nas intelektualnie, pobudzają naszą wyobraźnię, poprawiają pamięć, uczą logicznego myślenia, poszerzają wiedzę. Udowodniono, że ci, którzy oddają się tej rozrywce codziennie, potrafią aż do późnego wieku cieszyć się bystrością umysłu. Warto więc, jeżeli mamy trochę wolnego czasu, usiąść wygodnie w fotelu i sięgnąć po krzyżówkę. Bo są nie tylko sposobem na pożyteczne spędzenie czasu i oderwanie się od szarej codzienności, ale także doskonałym relaksem. 

Wykreślanki to nic innego jak zabawa w wyszukiwanie słów. Uwielbiają je wszyscy-  dorośli i dzieci. Wykreślanki pomagają w nauce koncentracji, pomagają przyswoić ortografię i nauczyć się wielu nowych słów. Wykreślanki to także przyjemne i pożyteczne spędzenie wolnego czasu. Przygotowałam  dla Was dzisiaj link z różnymi krzyżówkami oraz wykreślankami:

https://czasdzieci.pl/dodruku/id,30c2d-bajkowe_krzyzowki_naszych.html

https://czasdzieci.pl/dodruku/id,41f74-rebusy_naszych_czytelnikow.html

https://czasdzieci.pl/dodruku/id,56542-wielka_ksiega_lamiglowek.html

http://darmowelamiglowki.com/

https://www.dla-dzieci.com.pl/lamiglowki/wykreslanki_do_druku.html

https://www.google.com/search?q=wykre%C5%9Blanki+dla+dzieci&oq=

Łamigłówki  matematyczne

Zapraszam Was do odwiedzenia  kącika  matematycznego .Poznacie tu także i inną matematykę: łatwą, lekką i przyjemną. Mamy nadzieję, że będziecie czerpali przyjemność w obcowaniu z tym przedmiotem. Znajdziecie tu różnego rodzaju łamigłówki, ciekawostki, krzyżówki matematyczne. Strona matzoo.pl proponuje szereg zadań do rozwiązywania online w atmosferze nauki przez zabawę. W zakładce łamigłówki znajdziecie:
Sudoku, Zapałki, Mecz, MatMemorki, Puzzle

https://www.matzoo.pl/lamiglowki/68

 Magiczny świat zagadek, łamigłówek i rebusów:

Zagadki logiczne wraz z podpowiedziami i prawidłowymi rozwiązaniami.
Łatwe i trudne zagadki dla każdego.

https://miastodzieci.pl/zagadki/

https://szaloneliczby.pl/zagadki-logiczne/

Wykorzystanie gier planszowych do zdobywania umiejętności logicznego myślenia np. poprzez naukę gry w szachy

I na koniec rebusy… kliknijcie TUTAJ 🙂

07.05.2020r. – 08.05.2020r.

Witajcie Kochani ! Przez dwa dni na  zajęciach świetlicowych będziemy poznawać różne zawody- Kim chcę zostać?

Poznajemy miejsca pracy i różne zawody:

Pora na wiersz – Juliana Tuwima

„Wszyscy dla wszystkich”

Murarz domy buduje,
Krawiec szyje ubrania,
Ale gdzieżby co uszył,
Gdyby nie miał mieszkania?

A i murarz by przecie
Na robotę nie ruszył,
Gdyby krawiec mu spodni
I fartucha nie uszył.

Piekarz musi mieć buty,
Więc do szewca iść trzeba,
No, a gdyby nie piekarz,
Toby szewc nie miał chleba.

Tak dla wspólnej korzyści
I dla dobra wspólnego
Wszyscy muszą pracować,
Mój maleńki kolego.

Jak widzicie, każdy zawód jest ważny i potrzebny. Ciekawi jesteśmy  jaki chcielibyście wykonywać zawód w przyszłości? 

Spróbujcie odpowiedzieć sobie na pytanie: „Gdy dorosnę to chcę być …” 

Trzymamy kciuki, by wasze plany i marzenia  się spełniły  

Zawody ludzi na wsi i na mieście:

Mam dla Was kilka zagadek. Ciekawa  jestem  czy je odgadniecie?

  1. Kto najlepiej dba o czytelników i ma na regałach książek bez liku?
  2. Osłuchuje plecy i bada brzuszek. Potem zagląda jeszcze do gardła, a nawet do uszek.
  3. Ściga przestępców po mieście i zamyka ich w areszcie. Czasem kieruje też ruchem. Jeśli dobrze znasz przepisy, jesteś jego druhem.
  4. Kto ciągle dzieci o coś pyta i sprawdza pracę domową w zeszytach? Umieć trzeba bardzo wiele, żeby być …
  5. Kto fragmenty materiałów szybko skroi i pomału coś tam lekko sfastryguje, tu poprawi, tam odpruje. Potem jeszcze na maszynie trochę skróci i podwinie. I bluzeczka jest gotowa. Kto ją uszył?
  6. Ma na głowie ogród cały, roślin znawca doskonały. Gdy na stole stoi warzyw cała taca pomyśl ciepło o nim, bo to jego praca. 

  Możecie też posłuchać piosenek o zawodach: 

  Możecie obejrzeć kilka filmów o zawodach:  

Na koniec mam dla Was wykreślankę. Są tu nazwy zawodów, postarajcie się je wszystkie odszukać. Szukajcie w poziomie i w pionie. Pod wykreślanką macie podpowiedź, ale to nie są wszystkie ukryte tu zawody

Rozwiązania zagadek:

  1. Bibliotekarz
  2. Lekarz
  3. Policjant
  4. Nauczyciel
  5. Krawiec
  6. Ogrodnik                                                                             

                                                                                                      Miłej zabawy!

04.05.2020r.  -06.05.2020r.

Dzień dobry kochane dzieciaki!

Przez trzy dni majowe będziemy poznawać Warszawę.

Dzisiaj chciałabym, żebyśmy skupili się na jednym z polskich miast, które pełni bardzo ważną funkcję w naszym kraju.
WARSZAWA – to właśnie o to miasto chodzi. Dlaczego jest takie ważne? Otóż Warszawa to STOLICA POLSKI – miasto, w którym znajdują się najważniejsze urzędy państwowe będące siedzibą władz, które zarządzają naszym Państwem.

Posłuchajcie piosenki o Warszawie już teraz!

Każde miasto ma swój symbol, który nazywamy HERBEM. W Herbie Warszawy widnieje piękna postać. To pół kobieta – pół ryba.  Czy wiecie o kim mowa?     

Tak, to SYRENKA! Oto ona:

Usiądźcie teraz wygodnie i posłuchajcie Legendy o Syrence Warszawskiej oraz Legendy o powstaniu Warszawy  -Wars i Sawa

Podobała Wam się ta opowieść? Teraz macie okazję stworzyć swoją, piękną Syrenkę! Dokończcie rysunek, a następie według własnego pomysłu pokolorujcie go.

Karta pracy – kliknijcie TUTAJ

WARSZAWA -STOLICA POLSKI

WISŁA – NAJDŁUŻSZA RZEKA

Przeczytajcie i wybierzcie odpowiednie hasła spośród poniższych wyrazów:

WISŁA, GNIEZNO, GÓRY, HYMN, KRAKÓW, POLSKA, ORZEŁ

Najdłuższa rzeka w Polsce ………
Tatry to wysokie ………….
Miasto, które było stolicą Polski, zanim przeniesiono ją do Warszawy ………
Ptak, który jest w herbie Polski ………….
Mazurek Dąbrowskiego to polski …………..
Nasza ojczyzna to …………..
Pierwsza stolica Polski to …………

Warszawa to miasto tętniące życiem. Stolica Polski jest w ścisłym centrum wydarzeń zarówno politycznych, gospodarczych, jak i kulturowych. Herbem Warszawy jest Syrenka. Syrenka to symbol i opiekunka Warszawy. Przedstawia w czerwonym polu postać kobiety z rybim ogonem, z wzniesioną szablą w ręce prawej i tarczą okrągłą w ręce lewej. Barwy ciała naturalne, włosy szabla i tarcza złota. Nad tarczą herbową znajduje się złota korona królewska. Korona symbolizuje również zwycięstwo. Warszawa posiada wiele atrakcyjnych miejsc pod względem turystycznym. Zabytki Warszawy są znane i cenione na całym świecie. Kochane dzieci gorąco zachęcamy do obejrzenia filmu pod tytułem ,,Zabytki Warszawy.”

29.04.2020 i 30.04.2020

Witajcie moi drodzy!!!

 Wielkimi krokami zbliża się maj a wraz z nim Majowe Święta:
– 1 maja: Święto Pracy – Międzynarodowy Dzień Solidarności Ludzi Pracy.
– 2 maja: Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej, Dzień Polonii i Polaków za Granicą
– 3 maja: Święto Narodowe Trzeciego Maja – 229. rocznica uchwalenia
Konstytucji 3 maja.

Zapraszamy do zapoznania się z propozycjami zajęć związanymi ze świętami majowymi.

„Polak Mały!” – film o symbolach narodowych

Czerwony wiatraczek” – praca plastyczna

Na dziś przygotowałam kilka informacji na temat Święta Flagi oraz symboli narodowych. Zachęcamy do wykonania kokard narodowych, odkodowania obrazka zawartego w prezentacji oraz rozwiązania krzyżówki o Polsce.

Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej – polskie święto wprowadzone na mocy ustawy z 20 lutego 2004, obchodzone między świętami 1 maja (zwanym Świętem Pracy) i 3 maja (Świętem Narodowym 3 Maja).

Tego samego dnia obchodzony jest Dzień Polonii i Polaków za Granicą.

Prezentacja na temat Dnia Flagi

Kliknijcie TUTAJ

Kokarda narodowa z bibuły

Kokarda narodowa z papieru

A może Wy w domu przygotujecie flagi?

Do wykonania flagi Polski potrzebne Wam będą:

– biała kartka,
– czerwona kartka,
– nożyczki,
– klej,
– patyczek.

Instrukcja wykonania flagi:

1. Z białej kartki A4 wytnij pasek o szerokości 10cm, a z czerwonej o połowę mniejszy czyli 5 cm.
2. Czerwony papier przyklej klejem na dole białej kartki.
3. Kartkę złóż na pół, aby odmierzyć środek.
4. Cały środek kartki wysmaruj klejem. W środek włóż duży patyczek od szaszłyków i sklej.

Miłej zabawy!

27.04.2020r.

Witajcie Kochani 

Dzień dobry Kochani uczniowie klas II – zapraszam was w poniedziałek i wtorek do uczestniczenia w zajęciach świetlicowych, w tym tygodniu zapoznamy się z tematem książek- „Książka moim przyjacielem”.

Książki, które czytamy przenoszą nas do innego świata, uczą nowych rzeczy –  jednym słowem czytanie książek to cudowny sposób na spędzanie wolnego czasu. Chciałabym przypomnieć wam o kilku zasadach jak należy  dbać o książki:

– zawsze myj ręce przed czytaniem

– nie czytaj podczas jedzenia i picia

– nie pisz i nie rysuj po książce

– odkładaj książki na swoje miejsce

– nie wyrywaj i nie wyrzucaj kartek z książki.

Jak powstaje książka- obejrzyj prezentację:

Posłuchaj książki w wolnej chwili-  „Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek” Justyna Urban

28.04.2020

Witajcie Kochane Świetliczaki – dzisiaj zapraszam was do wykonania własnej zakładki do książki i kto ma ochotę pośpiewać do posłuchania i zaśpiewania piosenki pt. „Pociąg do książki”.

 Jeśli macie ochotę możecie wykonać własną zakładkę do książki:  

Piosenka „Pociąg do książki”- piosenka o czytaniu dla dzieci:

Tekst piosenki:

Każdego dnia, każdego roku
Składamy słowa z liter potoku
A słowa w zdania się układają
W myśli i serca nasze trafiają
Po rymów torach ze stacji GĄSKI
Co dzień odjeżdża pociąg do książki

Czytamy we dnie, czytamy w nocy
Strona za stroną leci jak z procy
Pędzi pociąg przez ksiąg równiny
Do wyobraźni jasnej krainy
A kiedy lampka zaczyna gasnąć
Lokomotywa nie da nam zasnąć

W naszym pociągu jadą powieści
Ciekawe co się jeszcze tu zmieści
W jednym wagonie wiersze, wierszyki
Pani poezja, słowa liryki
Drugi legendą jest wypełniony
W trzecim komiksy, świat ubarwiony

W przedziale Norwid siedzi z Baczyńskim
Sienkiewicz trzyma sztamę z Gałczyńskim
A Brzechwa dzieciom bajki swe czyta
Lem siedzi sam, tak to ten kosmita
Jest też Szymborska i Orzeszkowa
Prus i Żeromski, książka gotowa.

                                                                                    Miłego dnia -pozdrawiam

24.04.2020r.

Dzień dobry Kochane Świetliczaki  dzisiaj zapraszam was do obejrzenia bajek i  filmików  ekologicznych  z których dowiecie się jak dbać o Naszą planetę Ziemię  i jak segregować śmieci.

W jaki sposób ja mogę dbać o środowisko? – praktyczne porady dla każdego dziecka

Film edukacyjny ,, Segregujemy dla przyszłości”

Spróbuj odpowiedzieć na pytanie: Dlaczego musimy segregować śmieci?

Poznaj zasady segregowania śmieci- prezentacja

23.04.2020r. – ŚMIECI MNIEJ, ZIEMI LŻEJ…

Zapraszam wszystkich uczniów klas II na trochę nauki oraz zabawy…

 Rozwiąż zagadki:


1. Co to za okrągła planeta,
na której bez wody,
tlenu i słońca nie byłoby życia

2. Służy do picia,
służy do mycia,
bez niej na ziemi nie byłoby życia

3. Bywa czarny, siwy, bury.
Płynie z kominów pod chmury.

4. Pełno go wszędzie ,
choć go nie widać.
Czyste chcemy wdychać.

5. Sosnowy, dębowy,
stary lub młody rosną w nim grzyby

A teraz kliknij w poniższy link i mądrze posegreguj odpady. Powodzenia!

https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/segregacja-smieci

            Jeżeli to zadanie nie było dla Ciebie proste, nie martw się! 

Kliknij w poniższy link a przejdziesz śmieciowe szkolenie bojowe.

Miłego oglądania!

ROZWIĄZANIE ZAGADEK: 

  1. ziemia 2. woda 3. dym 4. powietrze 5. las

22.04.2020r. Dbajmy o naszą planetę.

Zapraszam wszystkich uczniów klas II do wysłuchania oraz wspólnego śpiewania piosenki pt. „Moja Planeta” –M.Jeżowskiej

DBAJMY O NASZĄ PLANETĘ

Kliknij w poniższy link i wysłuchaj piosenkę .

Jeśli masz ochotę, możesz śpiewać z (tekst pod linkiem)

                                           Moja Planeta M.Jeżowska

Moja planeta jest całkiem nie z tej ziemi
Moja planeta nie ma ceny
Moja planeta jest rano niewyspana
Moja planeta jest tam gdzie Ty i mama.

Moja planeta nie spadła tu z księżyca
Moja planeta to tajemnica
Moja planeta raz zimna raz przegrzana
Moja planeta jest tam gdzie Ty i mama.

SOS – to Ziemia woła ludzi
Jutro tlen już trudniej będzie zbudzić
SOS – ratujmy siebie sami
SOS – do siebie wysyłamy

Moja planeta miłości się nie boi
Moja planeta broń rozbroi
Moja planeta zna dobre obyczaje
Moja planeta nam wszystkim dłoń podaje

Tak to prawda to Ziemia była cierpliwa

Ale teraz musi Teraz musi być żywa

SOS – to Ziemia woła ludzi
Jutro tlen już trudniej będzie zbudzić

SOS – ratujmy siebie sami
SOS – do siebie wysyłamy

  • A teraz spróbuj zaśpiewać i zilustrować piosenkę ruchem . Możesz zaprosić do wspólnej zabawy rodzeństwo lub innych członków rodziny.

Moja planeta jest całkiem nie z tej ziemi

(kiwanie palcem wskazującym)

Moja planeta nie ma ceny

(przebieranie palcami jak przy pokazywaniu pieniędzy)

Moja planeta jest rano niewyspana

(przeciąganie się)

Moja planeta jest tam gdzie Ty i mama.

(wskazywanie na poszczególne osoby wokół siebie)

Moja planeta nie spadła tu z księżyca

(podskok)
Moja planeta to tajemnica

(przyłożenie palca wskazującego do ust)

Moja planeta raz zimna 

(objęcie się za ramiona)

raz przegrzana

(wachlowanie się)

W refrenie klaszcz do rytmu.

W 3 zwrotce maszeruj po obwodzie koła, a w ostatnim wersie podaj 

drugiej osobie dłonie.

Na słowa „ Tak to prawda…”-kucnij, 

a na słowa „Teraz musi być żywa”- (wyskocz wysoko  z uniesionymi rękami)

21 kwietnia 2020, Przygotowania do Dnia Ziemi

Światowy Dzień Ziemi to czas na podsumowanie naszego postępowania. Każdy nasz najmniejszy gest przyczynia się do poprawy jakości środowiska. Dlatego przyjrzyjmy się naszemu domowemu recyklingowi, zużyciu wody i zatroszczmy się o najbliższe otoczenie.

Proponujemy więc zabawę ” Odpadkowe stwory”- czyli stworzenie wymyślonego stwora, fantastycznej postaci przy wykorzystaniu butelek, pojemników, kartoników, patyczków gazet itp.

Zachęcamy do obejrzenia bajki edukacyjnej pt. ” Ekologiczny dom” oraz rad drużyny ” Wróżki „Odpadusi ”:

I jeszcze jedna propozycja dla tych, którzy uwielbiają śpiewać:

Wychowawca świetlicy
Anna Jaros